‘Zeespiegelstijging: gevolgen voor de Delflandse kust’

20190302 Waterveiligheid.jpgzaterdag 02 maart 2019 14:55

Zeespiegelstijging. Je leest er weleens wat over in de media, maar wat zijn nu precies de feiten? Wat staat ons de komende jaren te wachten en hoe kunnen we nu al inspelen op de verwachte ontwikkelingen? Deze en andere vragen komen aan bod tijdens het mini-symposium ‘Zeespiegelstijging: gevolgen voor de Delflandse kust’ dat CU/SGP Delfland organiseert op 12 maart. Het symposium vindt plaats in De Westlandse Druif in Monster. De avond start om 19.30 uur, de deur is open vanaf 19.00 uur. Iedereen die geïnteresseerd is in de ontwikkelingen rond de Delflandse kust is van harte uitgenodigd.

‘We hebben een inhoudelijk sterk en aansprekend programma’, vertelt Pieter-Jan Hofman, lijsttrekker CU/SGP voor de waterschapsverkiezingen. ‘Zeespiegelstijging is voor veel mensen een ‘ver-van-mijn-bed-onderwerp’. Met dit symposium willen we het onderwerp juist concreet maken. Wat betekenen de ontwikkelingen nu praktisch voor ons langs de Delflandse kust en hoe gaan we hiermee om?’

Programma
De avond start met een inleiding door wethouder Leen Snijders over het belang van samenwerking rond kustbescherming. Vervolgens gaat prof. dr. ir. Kok van de TU Delft in op de feiten rond zeespiegelstijging en wat ons in de komende jaren te wachten staat. Tot slot vertelt de heer Girwar van de provincie Zuid-Holland over nut, noodzaak en toekomst van de Zandmotor. Rond 22.15 uur wordt de avond afgesloten met een hapje en een drankje en is er gelegenheid informeel na te praten.

Aanmelden
Deelname aan het symposium is gratis. Wel graag even vooraf aanmelden onder vermelding van naam en eventueel organisatie via: secretariaat@westland.christenunie.nl.

20190302 Poster symposium 12 maart.pdf980,2 kBapplication/pdfdownload